Značajne prednosti društvenih mreža
Prema nekim procenama, 60% malih preduzeća ne koristi društvene medije za promociju svog poslovanja. Iako ovaj broj zvuči iznenađujuće, još je iznenađujuće što dodatnih 20% ne planira da koristi društvene mreže u budućnosti.
Činjenica je da skoro sve profesionalne kompanije koriste društvene mreže, 78% prodavaca koji koriste internet za prikupljanje kupaca i prodaju proizvoda su zabeležili mnogo bolje poslovne rezultate od svojih kolega koji nisu na mreži.
Očigledno, postoji razlika između onih koji vide prednosti društvenih medija i onih koji se boje da uđu u taj svet. Međutim, zbog toga je još važnije da mala preduzeća shvate značaj društvenih medija. Neke od pogodnosti koje ćete dobiti ako koristite društvene mreže:
- Podizanje svesti o vašem brendu: Marketing na društvenim mrežama će olakšati objašnjenje vaših proizvoda i misije.
- Povećajte saobraćaj: Korišćenje društvenih medija i povezivanje sa vašom veb lokacijom će znatno povećati vaš promet.
- Promovisanje proizvoda i usluga: Krajnji razlog za ulaganje u marketing.
Lakše izgradite svoj brend
Sticanje prepoznatljivosti brenda je jedan od najvažnijih marketinških ciljeva svake kompanije. To je zato što potrošači vole da kupuju brendove koje prepoznaju. Na sreću, društvene mreže čine izgradnju brenda lakim i efikasnim.
Oni su u prednosti u odnosu na tradicionalne medije jer mogu mnogo brže i lakše izneti vaš brend pred ljudima. Štaviše, publika vidi vaš brend čak i kada ne razmišlja o vašem brendu ili proizvodu.
Razgovarajte o svom brendu
Snažna marketinška strategija na društvenim medijima stvoriće razgovor o vašem brendu, proizvodima i partnerima.
Radeći ovo, dobijate veliku količinu povratnih informacija o svom proizvodu. Takođe utičete na ljude da pričaju. Druge kompanije će rado ulaziti u ove razgovore, jer vas prate iz radoznalosti ili interesovanja za vaš proizvod ili uslugu, a međusobnu komunikaciju, kao i komunikaciju sa vašom kompanijom, olakšavaju društvene mreže.
Naučite kako da se povežete sa svojom publikom
Društveno prisluškivanje je čin praćenja razgovora o određenim temama na Internetu. Pomaže vam da razumete šta je važno za vašu publiku i da identifikujete trendove koje vaša ciljna publika prati.
Saznaćete više o životima svojih saputnika. Sa kakvim životnim borbama se suočavaju i sa kojima se identifikuju mogu vam pomoći da kreirate sadržaj sa kojim mogu da se poistovete i na koji reaguju. Takođe možete prepoznati ton i jezik koji koristi vaša ciljna publika.
Ispričajte priču o svom brendu
Korišćenje društvenih medija je odličan način da podelite misiju brenda kroz priču. Delite sjajne priče putem postova na društvenim mrežama i one će zaista imati veliki uticaj na imidž vašeg brenda. Oni mogu biti jednostavni ili opsežni u zavisnosti od toga šta mislite da će biti najefikasnije.
Humanizujte svoj brend
Britanska studija Triniti Miror Solutions otkrila je da više od polovine odraslih ne veruje brendu sve dok ne vide „prave dokaze“ da brend ispunjava svoja obećanja. Da biste se povezali sa kupcima – i potencijalnim kupcima – morate pokazati ljudsku stranu svog brenda. Kako prihvatate vrednosti svog brenda? (Da li uopšte imate vrednosti brenda?) Kako vodite računa o najboljim interesima svojih kupaca i zaposlenih? Da li vaš proizvod zaista funkcioniše? Sposobnost stvaranja prave ljudske veze jedna je od ključnih prednosti društvenih medija za poslovanje. Predstavite svoje pratioce ljudima koji čine vašu kompaniju i pokažite kako postojeći kupci koriste vaše proizvode i imaju koristi od njih.
Istražite svoju publiku, prikupite podatke da biste bili bolji
Istraživanje publike je slično slušanju društvenih medija. Traži ključne reči koje će vaša publika koristiti, ali je više fokusiran na vaš specifični proizvod. Možete koristiti društvene mreže za prikupljanje ovih informacija.
Obezbedite korisničku uslugu koja ih čini srećnim
Kupci sada očekuju da kompanije obrađuju njihove zahteve poslate putem društvenih medija. Snažno ulaganje u korisničku podršku može izgraditi značajne odnose između vaše kompanije i kupaca. A sa društvenim medijima, izazov korisničke podrške ostaje zahtevan kao i uvek.
Društvene mreže omogućavaju trenutnu interakciju sa klijentima i povratne informacije. Preduzeća takođe imaju mogućnost da odmah odgovore svojim klijentima. Pošto skoro polovina domaćih kupaca, i mnogi širom sveta, koriste društvene medije da postavljaju pitanja o proizvodima ili uslugama, strategija usluge korisnicima društvenih medija je izuzetno važna.
Izgradite lojalnost kupaca
Šta mislite o besplatnom izgradnji lojalnosti brendu? Naravno da zvuči odlično.
Kupci prate brendove koje vole i komuniciraju sa njima. Međutim, ono što je interesantno je da su kupci koji prate vaše poslovanje verovatno lojalni vašem poslovanju. Direktna korelacija je očigledna: ako vas kupci prate, veća je verovatnoća da će vas izabrati nego konkurencija. Štaviše, ako su lojalni kupci, oni će povećati vaš promet.
Koristite društvene mreže da povećate promet
Marketing na društvenim mrežama može vam pomoći da dovedete kupce direktno na svoju veb lokaciju. Malo je verovatno da će sav vaš saobraćaj dolaziti preko pretraživača, zbog čega vam kanali društvenih medija omogućavaju raznovrsnije dolazne tokove informacija.
Iako su društveni mediji odlični za privlačenje ljudi na vašu veb lokaciju, morate uzeti u obzir ne samo ono što objavljujete, već i koliko često. Ne želite da postanete superiorni prodavac ili da ugušite svoje kupce.
Dobra je ideja da se pridržavate planiranog rasporeda za objavljivanje sadržaja. Ovo će vam pomoći ne samo da osigurate da vaš sadržaj bude objavljen u najefikasnije vreme, već će vam takođe dati vremena da uređujete sadržaj pomoću SEO (optimizacija za pretraživače).
Društveni mediji mogu pomoći u izgradnji odnosa
Društveni mediji mogu imati indirektan uticaj na SEO. Na primer, recimo da dobijete 1000 deljenja na blogu jer sadrži voma kvalitetan sadržaj. Neki od vaših pratilaca koji vide vašu objavu mogu napisati sličan sadržaj i povezati se sa originalnom objavom kao izvorom. Pretraživači će tada shvatiti činjenicu da je vaš sadržaj dobro povezan i potencijalno rangirati vaš post više od konkurencije.
Google takođe prikazuje interakciju u rezultatima pretrage. Ova funkcija je relevantnija za teme u trendu.
Društvene mreže su uglavnom besplatne
Besplatno je kreirati profile na društvenim mrežama i objavljivati organski ili originalni sadržaj. Za neke je to možda dovoljno, a kvalitet sadržaja može sam da ga promoviše. Međutim, ako želite da uložite napor i nastavite da promovišete, plaćanje promocije će vam pomoći da povećate svoju vidljivost.
Možete promovisati svoje poslovanje na Facebook-u za bilo koji budžet. Facebook takođe automatski cilja vaš oglas na korisnike koji su zainteresovani za ono što oglašavate. Tviter radi na isti način.
Morate da podesite kampanju i ona će funkcionisati sa vašim budžetom. To znači da ćete imati ogroman povraćaj ulaganja i efikasno koristiti svoj marketinški budžet.
Koristite društvene medije za promociju proizvoda
Ono što čini razliku između promovisanja prosečnog i izuzetnog sadržaja može biti naslov, fotografija i vreme objavljivanja sadržaja na mreži. Svaka od ovih stvari je važna i mora se uzeti u obzir kada pišete tekst na društvenim mrežama. Najvažnija stvar koju treba imati na umu kada pišete je da budete kreativni. Želite da budete sigurni da objavljujete originalan sadržaj.
Koristite hashtagove da povećate svoj doseg na mreži
Haštag (#) je moćan alat koji može da poveže grupu istomišljenika preko društvenih mreža. To je jednostavan način da značajno povećate svoj doseg. Korišćenje hashtaga je besplatno, zašto ga ne koristiti? Naročito zato što je 55% veća verovatnoća da će targeti koji sadrže 1-2 heštega biti retargetovani. Važno je napomenuti da više hashtagova ne dovodi do većeg angažovanja. Previše hashtagova će umanjiti snagu vaše poruke i brzo će se izgubiti.
Povežite se sa uticajnim osobama
Usmena predaja čini između 20 i 50 procenata odluka o kupovini. Kada navedete ljude da pričaju o vašem proizvodu ili kompaniji na društvenim medijima, gradite svest o brendu i kredibilitet i pripremate teren za veću prodaju.
Jedan od ključnih načina da se prodaje od usta do usta na društvenim medijima je partnerstvo sa influenserima – ljudima koji imaju veliki broj pratilaca i koji mogu skrenuti pažnju korisnika na vaš brend.
Društvene mreže su neophodne za poslovanje
Društveni mediji su ključni deo marketinga vašeg poslovanja, ali iskustvo ne mora da bude stresno. Napravite prvi korak, napravite nalog i počnite da komunicirate sa svojim klijentima.
Pošto je ovakav način komunikacije sve češći u našim životima, sve je više potrošača na aktuelnim i nekim novim društvenim platformama, gde donose odluke o kupovini. Oni koji imaju snažno prisustvo i brendiranje na pomenutim mestima povećaće stope konverzije, dok bi oni koji nemaju aktivne kampanje na društvenim mrežama mogli da izgube potencijalne kupce. Kakvo društvo želite da budete?
Ako ste sve ovo pročitali i ne znate odakle da počnete, slobodno nas kontaktirajte, a mi ćemo vas posavetovati kako da promovišete vaše preduzeće na društvenim mrežama.