Reč ostaje ista

Sve veći uticaj novih medija u odnosu na one tradicionalne nesporan je. O tome je napisano mnogo stručnih i naučnih radova, o tome se govori na svakom naučnom ili stručnom skupu posvećenom medijima. Svesni toga, ma koliko nam tradicionalni pisani mediji (na papiru) bili prirasli k srcu, da se prednosti novih tehnologija iskoriste u širenju pisane reči. A i šire.

Jer budući da u najvećoj meri obrađujemo teme koje se tiču svakog čoveka, informacije mogu doći i do čitaoca iz čiste radoznalosti, iako nije na prvi pogled posebno zainteresovan za konkretnu objavu. Možda se zainteresuje? Naime, vidljivost tih tema postaje mnogo veća a sadržaji pristupačniji svima onima kojima je miliji telefonski ili računarski ekran od štampe. 

U sadašnjem trenutku se veća pažnja posvećuje Facebooku i Instagramu, iz prostog razloga što pomoću društvenih mreža svi napisani tekstovi, a posebno fotografije brže dolaze do većeg broja čitaoca. Posebno kvalitetne fotografije s različitih događaja, koje zbog ograničenog prostora u štampanom izdanju ne nalaze mesta. Galerije fotografija uz vest, postavljaju se sada češće i redovnije, što se već vidi i po većoj posećenosti i lajkovima ili što je najmerodavnije na rang listi zasnovanoj na posećenosti sajta.

Da je TikTok aplikacija koja je promenila svet, to nam je svima poznato. Već 2020. godine ova aplikacija je napravila veliki “bum”, ali ono što je zanimljivo jeste da se njena dominacija nastavlja. Veruje se da će i u 2024. godini biti jedna od mreža koje i te kako mogu uticati na bolju pozicioniranost. Sadržaji koji se dele na TikTok-u su veoma raznovrsni – od putovanja, hrane, plesa, sporta, komičnih videa, životinja pa do posla i svakodnevnih situacija.

YouTube je takođe mesto na kojem se svakog dana gleda najveći broj video snimaka. U proseku, gledaoci provedu više od sat vremena dnevno gledajući YouTube samo na mobilnim uređajima.

Ali šta je sa LinkedInom? Vredi li ga imati? Amerikanci bi svakako dali potvrdan odgovor, ali vredi li ga imati i kod nas? Verovali ili ne, odgovor je i ovde potvrdan! LinkedIn je zapravo popularna društvena mreža koju većina ljudi izbegava jer ipak se tamo razgovara i druži sa poslovnim ljudima iz čitavog sveta. 

Tweetovi, retweetovi, pinovi, objave i lajkovi — društveni mediji bujaju od aktivnosti i svaka platforma ima svoje jedinstvene atribute. Facebook nudi raznoliku multimedijalnu uslugu dizajniranu da se dobro poveže sa svima. LinkedIn zaokuplja tržište karijerama, a Pinterest pravi šareni krug slika. Ali postoji još jedna platforma koja igra veliku ulogu u društvenim mrežama: Twitter, koji je najbolje dizajniran da pruži brze informacije. Kao rezultat toga, postoji mikro-blogovanje i funkcija pretraživanja hashtagova što ga čini prilagodljivijim od drugih društvenih medija. Twitter nije samo izvor vesti i društvenog iskustva, već njegove funkcije kombinuju funkcije LinkedIn-a i Facebooka.

Tako je na primer, samo prošlog meseca postavljeno na desetine hiljada galerija sa preko milion fotografija i video zapisa koje je videlo veliki broj korisnika na različitim društvenim mrežama. Ali, »sve teče, sve se menja« pa se i novinarstvo menja u skladu s novim vremenom. A reč ostaje ista, samo se prenosi drugačijim načinima. 

Please follow and like us:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *